Как да създадем оригинална реклама за нашия бранд? – Design Expert

Как да създадем оригинална реклама за нашия бранд?

оригинална реклама

В пренаситения с реклами свят, в който живеем днес, оригиналността несъмнено е важен компонент на успеха. Потребителите са изложени на стотици рекламни послания всеки ден, затова ако искаме да бъдем забелязани, е от съществено значение да се откроим в рекламното море с нестандартни, запомнящи се кампании. 

Оригиналната реклама има силата да направи бранда ви известен, да ангажира аудиторията и в крайна сметка да доведе до по-високи продажби. Но как точно се създава тя? Няма точна формула за това. Съществуват обаче няколко ключови стъпки, които със сигурност биха ви довели много по-близо до желания резултат.

Изследвайте своята идентичност

Преди да създадете каквото и да е, трябва първо да сте много наясно със същността на вашия бранд. Анализирайте ценностите, мисията и целевата аудитория на марката си. Определете кое е онова, което ви отличава от конкуренцията. Тази яснота трябва да залегне в основата на всяко ваше рекламно усилие. Именно това ще изгради за бранда ви автентичен имидж.

Например, ако вашата компания се фокусира върху устойчивостта и екологичните практики, е добре да включите това не само в текстовете на рекламите ви, но и чрез визуалната комуникация, която действа на подсъзнателно ниво. Можете да използвате палитри със земни тонове графични елементи, вдъхновени от природата и други подобни дизайнерски трикове. От друга страна, ако брандът ви е ориентиран към иновации и технологии, рекламата ви е по-добре да бъде футуристична, създаваща усещане за динамика и новаторство.

Напишете си домашното

Няма как да се откроите от конкурентите си, ако не сте наясно какво правят те. Ето защо, след като сте дефинирали своята идентичност, време е да анализирате какво правят другите брандове във вашата ниша. Обърнете внимание на често използваните клишета и стереотипи и ги избягвайте. Разберете какви са очакванията и предпочитанията на целевата ви аудитория, за да можете да се изявите по неочакван начин, който потребителите ще запомнят още от пръв поглед. Не забравяйте, че целта е рекламата да се харесва именно на тях, ето защо посланията ви трябва да ангажират хората и да резонират с техните ценности и светоусещане. 

Разчупете рамката

За да създадете наистина оригинална реклама, трябва да мислите извън рамките на традиционните подходи. Използвайте техники като “мозъчна атака”, случайни асоциации или обръщане на перспективата, за да генерирате нестандартни идеи. Не се страхувайте да експериментирате с нетрадиционни формати, места за разполагане или начини на комуникация. Излизането от зоната на комфорт може да ви отвори нови възможности за креативност. В случай, че се намирате в период на творчески блокаж, потърсете вдъхновение в природата, изкуството или дори сред реклами от други индустрии. Разширяването на хоризонтите ще ви обогати и ще ви даде свежи идеи.

Успешните нетрадиционни кампании често предизвикват изненада и любопитство у аудиторията. Прекрасен пример за това е хитроумната фалшива реклама за Черен петък на нюйоркската обществена библиотека от 2018 г., публикувана в легендарния вестник New York Times. В нея институцията обявява всички свои “продукти” на -100% намаление, с безплатно връщане. Кампанията има зашеметяващ успех! Онлайн записванията за библиотеката скачат двойно, целевата страница получава 30 000 посещения, а анимациите в социалните медии събират над 50 000 гледания за ден. 

Все пак, ако заложите на силно провокативна рекламна кампания, е важно да имате изострено чувство за мярка. Излизането от зоната на комфорт крие опасност да обидите или объркате част от аудиторията си. Затова е важно да тествате идеите си предварително и да “пипнете фините настройки” спрямо целевата група. Но ако го направите правилно, нетрадиционните подходи могат да ви донесат огромни награди в привличането на вниманието и изграждането на запомняща се реклама.

Предизвикайте емоция

Една от най-мощните тактики за създаване на оригинална и запомняща се реклама, е да предизвикате емоционална реакция у зрителите. Емоциите като веселие, носталгия, вдъхновение и др. имат способността да ангажират аудиторията на по-дълбоко ниво и да изградят трайна връзка с бранда.

Хумористичните реклами често се превръщат във вайръл хитове онлайн, тъй като хората обичат да споделят нещата, които ги разсмиват. Тук един от най-добрите примери са рекламите в автомобилната индустрия. Те издигат както тънкия хумор, така и заигравката с конкурентите на пиедестал. Учебникарски пример за това е серията от реклами през 2013 (т.нар. “реклами с пиле и ягуар”), в които легендарните марки Mercedes-Benz и Jaguar изтъкват предимствата на собствените си автомобили, като надграждат върху рекламната кампания на своя конкурент по изключително забавен и остроумен начин. Фактът, че почти 10 години по-късно все още се говори за тях доказва, че инвестицията в оригинална реклама оперделено си заслужава!

Бъдете модрени

В съвременния свят дигиталните технологии играят все по-голяма роля в рекламата. Разбира се, за да създадете оригинална и ангажираща кампания преди всичко ви трябва оригинална идея. Но дългогодишният ни опит показва, че интегрирането на интерактивни дигитални елементи определено също помага.

Интерактивните реклами позволяват на потребителите да взаимодействат и да се ангажират директно с бранда. Това може да стане чрез игри, куизове, виртуални изживявания с добавена/виртуална реалност и др. Колкото по-ангажиращо е изживяването, толкова по-запомнящо се и ефективно ще бъде то.

Чудесен пример за това е кампанията на Burger King “Burn That Ad” в Бразилия през 2019, при която компанията насърчава хората да “изгарят” рекламите на техните конкуренти с помощта на приложение с разширена реалност, за да получат безплатен бургер. Тази шокираща и провокативна идея не просто предизвика широк медиен отзвук и дискусии: тя накара потребителите да си свалят приложението на ресторанта, което беше и целта на кампанията.

Персонализацията също е ключов фактор в съвременната дигитална реклама. Чрез използването на данни и алгоритми, рекламите могат да бъдат персонализирани спрямо интересите, местоположението, демографските характеристики и поведението на всеки отделен потребител. Това повишава релевантността и ангажираността.В заключение, създаването на оригинална реклама за вашия бранд изисква комбинация от редица ключови фактори. Чрез умелото съчетаване на тези съставки можете да създадете наистина запомняща се кампания, за която да се говори дълго време. Не забравяйте също, че процесът е итеративен – дори и най-добрите реклами се нуждаят от тестване, оптимизиране и подобряване въз основа на данните и обратната връзка от аудиторията. Бъдете смели, креативни и отворени за експерименти в своите реклами.

А ако имате нужда от помощ и експертиза – обърнете се към специалистите от Design Expert.

Последни публикации:

Someone from New York се абонира за Plan Standard – monthly subscription