10 атрактивни решения за цветова гама на сайт – Design Expert

10 атрактивни решения за цветова гама на сайт

Цветова гама на сайт

Сайтът е визитката на всеки бизнес и е от изключително значение да го оформите правилно и логично. Освен че той трябва да бъде потребителски издържан е важно и да се обърне внимание на цветовете. Именно те носят информация, която прави първо впечатление на потребителите и новите ви клиенти. В днешната статия ще ви запознаем с атрактивни решения за цветовата гама на сайта ви. Ще познавате и подходящите комбинации и каква информация носят те, за да направите сайта си ефективен и логичен.

Защо цветовете в уебсайта са важни?

В повечето случаи потребителите търсят сайта на даден бизнес, защото някой го е препоръчал или искат конкретна информация от него. Именно затова е важно още при първото му отваряне да бъдат впечатлени и да останат за максимално дълго време. Не само това, важно е и да се връщат, за да получават още информация!

Цветовете са първото, което невербално прави впечатление на потребителите, затова е добре да сте наясно, кои са онези, които дават информацията, която искате. Освен това различните нюанси, върху активните бутони може да отблъснат клиентите или пък да ги привлекат. Това важи за всяка една част от изработения сайт.

Цветовете обикновено се делят на първични и вторични. Първичните са онези, които се използват за фона на сайта, за логото и на менютата или категориите. Вторичните се използват за акцент, като се включват няколко нюанса от един и същи цвят, за да може да разнообрази сайта, но последователно. За всичко това е важно да се консултирате с експерт, който да ви даде най-добрите съвети и да достигнете до подходящата цветова гама.

Последователността в гамите на уебсайта ви са много важни, защото те ще утвърдят характера му. Това дори ще повлияе на доверието, което потребителите изграждат към бизнеса ви. Също така цветовата гама, която сте избрали ще прави силна асоциация от клиента към вашия сайт. Цветовете правят емоционална връзка, която предизвиква емоции и асоциации в очите на реципиента. Темата на психологията на нюансите е много важна и много интересна, затова е добре да я опознаете, за да изберете най-доброто.

Теория на цветовете – цветно колело

Основно има 3 групи цветове, които са в теорията на цветовете и това са първичен, вторичен и третичен. Първичните са червено, синьо и жълто. Това са основните цветове в колелото на цветовете, всички останали цветове са получени именно от тези. Вторичните се смесват с първите, като те са оранжево, зелено и лилаво. Накрая са третичните цветове, които се наричат “средни цветове”, те се получават от комбинацията между първични и вторични – червено-оранжево, жълто-зелено или синьо-лилаво.

Освен това е добре да знаете, че всеки цвят носи информация, която ще представи характера на сайта ви и на информацията в него по различен начин. 

Например, ако сте решили да използвате червено този цвят нови страст, сила, любов, опасност и вълнение. 

Синьо : спокойствие, доверие, компетентност, мир, логика, надеждност

Зелено : здраве, природа, изобилие, просперитет

Жълто : щастие, оптимизъм, креативност, дружелюбие

Оранжев : забавление, свобода, топлина, комфорт, игривост

Лилаво : лукс, мистерия, изтънченост, лоялност, креативност

Розово : загриженост, нежност, искреност, топлина

Кафяв : природа, сигурност, защита, подкрепа

Черно : елегантност, сила, контрол, изтънченост, депресия

Бяло : чистота, мир, яснота

Именно тези 10 цвята ще са подходящите 10 решения за вашия сайт, според неговите дейности. Когато се насочите към основния цвят е важно да изберете вторичните, с които да се комбинира, а след това и третичен, за детайли и нюанси. По този начин ще направите сайта си цветово издържан, логичен и носещ правилната информация. 

Цветовете носят съобщения и е важно да ги предадете, така както трябва на реципиентите. Всеки избор, който ще направите ще носи определена емоция и усещане, а то е важно за комфорта на потребителите. Консултирайте се със специалистите от Designеxpert, за да направите най-добрите решения са уебсайта ви.

Последни публикации:

Someone from New York се абонира за Plan Standard – monthly subscription