Как да създадем успешна landing страница?
Landing страницата е един от най-полезните и ефективни маркетинг инструменти в дигиталния свят. Тя е мястото, на което вашите таргетирани потребители се озовават, след като са натиснали ваша реклама в търсачките и социалните мрежи или изобщо сте ги привлекли в даден канал в интернет.
Основното предназначение на landing страницата е да убеди вашите клиенти да извършат определено действие. В повечето случаи става въпрос за извършване на покупка, но са възможни и други варианти – абониране, сваляне на инсталационен файл за приложение или електронна книга, участие в уебинар или друго събитие и така нататък.
В landing страницата обикновено имате малко пространство и време да извършите този набор от убедителни въздействия върху вашите посетители, за да ги мотивирате да последват вашата препоръка. Това са малки сайтове с много конкретно и строго концентриране на най-основната и важна информация, която искате да предадете относно вашия бизнес, даден продукт, серия от такива или друг вид идея.
Ето защо при изграждането на лендинг страница е повече от необходимо да сте както креативни, така и достатъчно точни и ясни. Идеята е да събудите интереса на вашите потребители, за да останат те максимално дълго време на сайта и така да достигнат до нейния край, където вие трябва да проявите достатъчно креативност и способност за убеждаване.
Създаването на работеща и ефективна landing страница, която ще ви даде реални резултати, ползи, а дори и приходи не е лесна, но не и невъзможна задача. Спазвайки няколко фундаментални и важни правила, насоки и съвети от маркетолозите, вие и вашият екип ще се справите перфектно!
Началото е най-важно
Първо, добре преценете как ще докарате вашите потребители на лендинг страницата. Няма как да ви даде каквато и да е стойност, ако никой не я посети. Лендинг страниците обикновено имат ограничена продължителност на живот, поради което не винаги се оптимизира за търсачките. Ето защо клиентите ви няма как да попаднат случайно на нея, а през някой друг канал с достатъчно въздействащо послание.
Същото важи обаче и за първите няколко реда в самата лендинг страница. По данни на редица маркетинг агенции, ако клиентът ви се задържи на landing страницата 10 секунди след появата му на него, бъдете сигурни, че чете всичко до края.
Внимателно преценете подходящия tone of voice
Той би следвало да е идентичен с този от рекламното послание, което ще изведе вашите потребители до лендинг страницата. Много е важно да отделите достатъчно време и ресурси в таргетирането на потенциалните ви клиенти. По този начин ще можете да намерите и езика, на който да им говорите. Ако ги изгубите с начина си на изказ, не очаквайте те да се задържат и 5 секунди на вашия сайт.
Следвайте ясна структура
Структурата на лендинг страниците са класически, като характерно е, че никой елемент не надвишава значително по количество и въздействие останалите. Перфектното форматиране чрез много заглавия и списъци с изброяване ще намали умората на окото на посетителя, докато разглежда вашата оферта.
Структурата силно си взаимодейства с избраната цветова гама. По отношение на последната е важно да спазвате правилото за максимум три присъстващи нюанса в дизайна. Добра практика е да заложите на два (или един) основни и един акцентиращ.
Задължителни елементи в лендинг страницата
Тяхното наличие е стъпка напред към успех. Дори най-иновативните дигитални агенции, между другото, се придържат строго към тези класически елементи, защото знаят, че те работят. И нямат нужда от изменения.
- Заглавие с поставянето на определен потребителски проблем
- Подзаглавия за развиването на проблема и неговото решение в лицето на вашия бизнес
- Същност на вашето предложение
- Предимства на вашето предложение
- Какво мислят експертите и друга официална информация, свързана с вашето предложение
- Обратната връзка на реални потребители за вашия продукт или идея
- CALL to Action или призив потребителят да извърши определено желано от вас действие
Маркетинговата функция в лендинг страницата
Landing сайтовете са като умалени модели на класическите маркетингови фунии, в които потребителят преминава от един етап към друг по пътя на опознаването на вас, вашия бизнес и продукт.
Те започват със събуждането на интереса на посетителя, който трябва да бъде провокиран да продължава да чете, защото се е разпознал в изброените проблеми, чиито решения ще поднесе вашият продукт. От етап на опознаване на вашия бранд посетителят на сайта преминава и към етап на формиране на желание за поръчка. В края на лендинг страницата трябва да сте изключително категорични и ясни, защото именно там потребителят взема решение дали да извърши желаното от вас действие.
Лендинг страниците се разработват съвместно от уеб дизайнери и маркетолози. Те са достъпни за реализация, с което не бива да се прави компромис и в допълнение е важно при вече създадена лендинг страница да се престъпи към услугите на Digital Expert със заявен 7 дни тест период. В платформата ви очакват специалисти по графичен дизайн, които ще създадат за вас дизайни за Facebook, както за Google Ads.