Какви направления съществуват в графичния дизайн? – Design Expert

Какви направления съществуват в графичния дизайн?

Направления в графичния дизайн

Графичният дизайн е динамична и обширна област, обхващаща голям спектър от направления. Независимо дали сте начинаещ или опитен дизайнер, можете да специализирате уменията си в различните дисциплини, като маркетинг, рекламен или печатен дизайн. Всяко направление изисква специфични познания и техники на работа и намира приложение в отделните индустрии и сфери. Какви обаче са разделенията, които графичният дизайн включва в себе си и с какво се характеризира всяко едно от тях? Предстои да разберете!

Брандиране и идентичност

Когато чуем графичен дизайн, в ума ни моментално изкачат представи как някой твори нечие лого и това не е случайно. Причината е, че брандирането е едно от най-основните и разпространени подразделения на дизайна. Освен проектирането и “измислянето” на самото лого, специалистите имат сложната задача да изградят цялостната бранд идентичност, стил и визуалното присъствие на компанията.

Разпознаваемостта и имиджът са от изключително значение за една марка, затова услугите на професионалните дизайнери в тази сфера са високо търсени. Те се характеризират със създаването на цветови палитри и схеми, типография и други брандиращи елементи, които заедно изграждат облика на марката. По този начин тя се разграничава ясно от нейните конкуренти и резонира с потребителите и аудиторията си.

Реклама и маркетинг

Рекламните дизайни и елементи са част от стратегиите на всяка компания, затова тук графичният дизайн играе важна роля. Маркетингът и рекламите имат за цел да подтикнат потребителите към покупка, регистрация или просто да привлекат внимание. Поради тази причина, експертите в това направление, освен нужните умения, трябва да са добре запознати с поведенческите фактори, потребителските желания и различните рекламни канали. Не се колебайте да се свържете със специалистите от Design Expert, които с радост ще ви помогнат в създаването на рекламни материали за вашия бизнес.

Дигиталните и физически материали, които майсторите по маркетинг дизайн създават са:

  • банери;
  • брошури, плакати и флаери;
  • билбордове и дизайн за брандиране на превозни средства;
  • презентации и специални имейли;
  • уеб графики в социалните медии;
  • печатни реклами.

Уеб дизайн и потребителски интерфейс

В тази сфера са застъпени изграждането на уеб съдържание и потребителски интерфейс (UI), с цел подобряването на потребителското изживяване (UE). Дигиталните гурута създават дизайни за уеб сайтове и приложения, които да са привлекателни и удобни за използване от потребителите. Те издигат цялостния облик, определят оформлението, цветовите палитри и типографията на даден уебсайт или приложение.

Уеб дизайнерите трябва да притежават широк спектър от качества, като креативност, творчески познания и маркетинг нюх, а за да бъдат още по-ценни в екипа си, е добре да са запознати и с основите на кодирането. Освен за визуалния вид, те трябва да вземат под внимание и функционалността и адаптивността на своите проекти, за да бъдат интуитивни за потребителите. Двете направления често се разграничават катo отделни, но същевременно са тясно свързани помежду си и границите им се размиват.

Опаковъчен дизайн

Както сами се досещате от името, този дял от графичното изкуство, включва създаването на продуктови опаковки, като същевременно комбинира промишлен и графичен дизайн заедно с маркетинг. Тук спадат всички видове кутии, било то на бисквити или сок, или етикетите на дрехите, които носим. Майсторите в тази област отново имат сложната задача да познават добре посланията на марката и поведенческите фактори, за да сътворяват ангажиращи продуктови пакети. Те трябва да боравят отлично и да са запознати с цветовата теория, типографията и стила на бранда, което да доведе до повече продажби.

Печат и печатни материали

Макар и изместени в последните години на заден план, хартиените материали все още играят важна роля и са широко търсени. Печатният дизайн като сфера, намира приложения в създаването на корици на книги и албуми, визуални оформления на списания и вестници, брошури, дизайн на менюта и други печатни елементи. Криейтив съдържанието за физически медии, трябва да бъде подплатено със задълбочени познания в тънкостите на печата, за да се гарантира качествения краен резултат.

Направления в графичния дизайн

Илюстрация

Илюстрациите са друга област, широко обхваната от графичния дизайн. Това са визуални изображения, които целят да разкажат истории и предадат своите концепции и идеи. Средите, в които илюстраторите могат да се подвизават, варират от анимации и студиа, цифрови платформи, медии, реклама и цифрови публикации. Тук силно застъпени са въображението, способностите за рисуване, творческите умения и виждания.

Илюстрациите са уникални и индивидуални образи, които се открояват, именно заради вложената креативност от страна на дизайнера. За изграждането на своите проекти, те използват комбинации от цветове, форми и текст, които могат да резултират и като бранд материали за вашата компания или реклама. Това изкуство може най-често да се срещне в книги, блог публикации и статии, игри, дигитални продукти и облекла.

Моушън графики

Това са анимирани графики и изображения, използвани в медиите, филмите, рекламата, цифровите платформи и телевизията. За създаването на моушън креативно съдържание, познато още като “движещо”в превод от английски език, експертите комбинират видео, звук, текст и анимация. Те вдъхват нов живот и преработват дизайни, които са статични. Анимираните графики са един от най-сложните дялове в дизайна и изискват широк спектър от налични познания и умения. За да бъдат успешни в работата си, дизайнерите трябва да бъдат специализирани в използването на 2D и 3D модели, вектори, калиграфия, анимиране на герои и образи, и др.

Типография

Някога чудили ли сте се как се нарича процесът по създаване и ремоделиране на даден шрифт, така че да изглежда отчетливо и красиво? Ако отговорът е да, сега ще си отговорите на този въпрос. Нарича се типография и макар да е често пренебрегвана дисциплина, тя играе ключова роля в графичното дело.

Хората, занимаващи се с това изкуство, определят разположението, стила, размера на текста и отстъпите между отделните символи. Това може да бъде направено както дигитално, така и ръчно. Типографията може да допринесе значително в създаването на въздействащи визуални образи и цялостната естетика, благодарение на четливостта и детайлността си. Моделите нарисувани на ръка често могат да бъдат видяни под формата на листовки, стенописи и специални знаци.

Дизайн на околната среда

Да, това наименование звучи леко странно, но преводите не винаги са благозвучни. Environmental design е събирателно на няколко направления, част от които са архитектурата, интериорния дизайн, осветлението и пейзажа. Той има за цел да подобри изживяването на потребителите чрез визуални знаци, използвани за превод на идеи в изградена среда. Казано по-разбираемо, това са системи за насочване, под формата на знаци, обяснявайки на хората за мястото, на което са в даден момент. Това са етикетите и стикерите на подовете в сградите, табелките с упътвания към тоалетните и горните етажи или номерата на вратите на стаите. Макар често пренебрегвани и незабележими, те са важна част от заобикалящата ни среда и изискват професионалното око на дизайнер.

Във финалните редове на нашата статия, можем категорично да заключим, че сферата на графичния дизайн е изключително динамична, широка и разнообразна. Тя предлага невероятно много възможности за реализация и независимо към кой сектор ще се насочите, той несъмнено играе важна роля в цялостната визуална комуникация. Всяко направление предлага съдържание, което разказва история или предава нечия идея по креативен и уникален начин. Можем да бъдем сигурни, че развитието на графичното изкуство тепърва предстои!

Последни публикации:

Someone from New York се абонира за Plan Standard – monthly subscription